Startsida / Inlägg

Stark kritik mot Victoria’s Secrets nya kampanj ”The Perfect Body”

av casmat
Skärmavbild 2014-10-29 kl. 08.48.30
Foto: Skärmdump från Victoria’s Secrets hemsida

Victoria’s Secrets nya bh-kampanj ”The Perfect Body” har mött stark kritik och i sociala medier uppmanas konsumenter nu att bojkotta kedjan. 

Reklamkampanjen anses nämligen uppmuntra till skeva skönhetsideal. En av kritikerna, 22-åriga Frances Black, har startat en namninsamling mot underklädesföretaget tillsammans med två vänner, skriver Telegraph.

– Varje dag bombarderas kvinnor av reklam med syfte att få dem att känna sig osäkra på sina kroppar, i hopp om att de ska spendera pengar på produkter som förmodligen ska få dem att känna sig lyckligare och vackrare. Victoria’s Secrets nya kampanj använder just den taktiken och sänder ut ett skadligt budskap när de skriver ”The Perfect Body” över modeller som alla har exakt samma smala kroppstyp, säger Frances Black enligt Telegraph.

Så här låter kritiken på Twitter:

 

Cassandra M Klatzkow

  • Tjänstgörande redaktörer: Joakim Ottosson, Kristina Jeppsson och Elvira S Barsotti
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB